Vanlige spørsmål og svar

Fakta og prisinformasjon er gitt med forbehold om skrivefeil, prisøkninger, lagersaldo, eventuelt feilaktig produktbeskrivelse eller annen vareinformasjon. Situasjoner hvor varer er utsolgt, kan forekomme. 

Hvordan bytter eller returnerer jeg en vare?
For å returnere en vare, bruk den inkluderte returseddelen (Return Drop Off) til å sende varen tilbake til oss. Du klistrer lappen på pakken og leverer den inn på samme sted som du hentet den ut. Dette for at den skal komme raskt og sikkert frem til vårt lager. Har du valgt Click to Collect ved din bestilling, vil det ikke følge med en returlapp i pakken. Du kan da levere returen inn i en av våre fysiske butikker, så blir tilbakebetalingen utført når vårt lager har behandlet din retur. 

Ønsker du å bytte din vare, legg en ny bestilling og bruk koden på den grønne seddelen som følger med pakken, for fri frakt på din nye ordre. Om du har spørsmål, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice. 

Klikk her for å kontakte kundeservice.

Hvor mye koster frakten?
Ved bestilling tilkommer en fast frakt på 29 NOK. Bestiller du til butikk eller om totaltverdien er over 999,- er fraktkostnaden 0 NOK.

Angrerett og returrett
Dersom du ikke er fornøyd med varen, har du 30 dager på deg til å returnere varen. Det betyr at du har åpent kjøp i hele denne perioden, og kan sende tilbake varen og få pengene igjen. 

Vi garanterer refusjon på alle varer, så lenge de er i ubrukt stand når de returneres. Alle merkelapper eller etiketter må fortsatt være intakte, og varene kan ikke være skadet, brukt eller vasket.

Retur av varer i 3 for 2 kampanjer
Hvis du har kjøpt varer i et 3 for 2 tilbud, må samtlige varer i bestillingen returneres. 
Det er ikke mulig å returnere enkelte varer kjøpt via dette tilbudet.
Bytte av farg eller størrelse kan ev. være mulig. Kontakt Kundeservice for mer informasjon.
Ved eventuell reklamasjon, kontakt alltid vår Kundeservice.

Kommer det moms i tillegg når jeg mottar bestillingen?
Momsen er alltid inkludert i prisen du ser i nettbutikken.

Har min bestilling gått igjennom?
Hvis du er usikker på om bestillingen har gått igjennom, er det flere måter å sjekke dette på:

  • Når du har gjort en bestilling, vil det dukke opp en side med overskriften ”Din bestilling”.
  • En ordrebekreftelse skal ha blitt sendt til e-postadressen du har oppgitt.
  • Du kan se din ordre når du logger inn på nettsiden under ”Mine sider”.

Kan jeg legge til/bytte varer på min bestilling?
Etter at bestillingen er godkjent, kan vi ikke legge til flere produkter i samme kjøp. Men legger du en ny bestilling for produktet/produktene du vil legge til, trekker vi selvsagt av prisen for dobbel frakt.

Hvor er min faktura?
Din faktura blir sendt til den e-postadressen du har oppgitt hos Babyshop.no fra ”Klarna”, vår fakturapartner. Dette skjer samtidig som vi sender bestillingen til deg.

Når blir bestillingen sendt?
Det tar ca. 3-5 virkedager innen du får din bestilling. Pakken blir da levert til et ombud i nærheten av oppgitt postnummer.

Hvor er min bestilling?
Du kan spore din bestilling med hjelp av kollinummeret du fikk i bekreftelsen, når du gjorde bestillingen. 

Hva gjør jeg hvis jeg har fått feil vare?
Har du fått feil vare levert til deg, eller at varen ikke er i forventet tilstand kan du kontakte vår kundeservice via vårt webskjema på kundeservice-siden eller telefon +47 (85) 290071.

Hva gjør jeg hvis jeg vil klage på en vare?
Når det gjelder klager følger Babyshop.no norsk lov og Forbrukerrådets retningslinjer.

Av og til skjer det at en vare ikke oppfyller den kvaliteten som ønskes og da hjelper vi deg selvfølgelig med en reklamasjon.

Følg stegene under og legg til nødvendig informasjon slik at vi kan håndtere din sak raskere:

Ved reklamasjon av klær, sko, innredning og leketøy:
- Send ærendet til oss via vårt webskjema på kundeservice-siden
- Skriv alltid ordrenummeret ved en reklamasjon
- Beskriv feilen på produktet
- Legg alltid ved bilde på den skadede varen slik at vi ser hva problemet er

Vi håndterer deretter ditt ærend så fort som mulig, og kommer tilbake til deg så snart vi har fått informasjon fra leverandøren.

Ved reklamasjon av barnevogn:
- Send ærendet til oss via vårt webskjema på kundeservice-siden
- Skriv alltid ordrenummeret ved en reklamasjon
- Beskriv feilen på produktet
- Legg alltid ved bilde/video på vognen slik at vi ser hva problemet er
- Legg alltid ved serienummeret på vognen og produsent. Serienummeret finner du ofte på understellet ved hjulene eller ved varekurven

Vi håndterer deretter ditt ærend så fort som mulig, og kommer tilbake til deg så snart vi har fått informasjon fra leverandøren.

Ved reklamasjon av bilstol:
- Send ærendet til oss via vårt webskjema på kundeservice-siden
- Skriv alltid ordrenummeret ved en reklamasjon
- Beskriv feilen på produktet
- Legg alltid ved bilde/video på bilstolen slik at vi ser hva problemet er
- Legg alltid ved serienummeret på bilstolen og produsent. Serienummeret finner du ofte på sittedelen eller ryggen på stolen

Vi håndterer deretter ditt ærend så fort som mulig, og kommer tilbake til deg så snart vi har fått informasjon fra leverandøren.

Om du trenger å komme i kontakt med oss angående din reklamasjon, ber vi deg å alltid svare i samme mail der du sendte inn din reklamasjon, da har vi alltid et ærendenummer å referere til.

Vi ber deg avvente da en reklamasjon kan ta noen dager å få svar på. Vårt mål er selvfølgelig å løse ærendet så fort som mulig. 

Jeg kan ikke logge inn med mine opplysninger, hvorfor?
Først av alt sørg for at du har riktig e-postadresse. Hvis du fremdeles ikke kan logge inn er den enkleste måten å be om et nytt passord under "Glemt passord". Der fyller du inn e-postadressen og mottar en e-post med en link. Du klikker på linken for å opprette et nytt passord som du kan logge inn med. Kan du fremdeles ikke logge inn, kontakte vår kundeservice via vårt webskjema på kundeservice-siden så hjelper vi deg.

Jeg er under 18 år,  kan jeg handle fra nettbutikken da?
Hvis du er under 18 år, må du alltid ha tillatelse fra foresatte for å få legge en bestilling hos Babyshop.no.

Kan jeg endre leveringsadressen etter at bestillingen er lagt?
Dersom vi ikke allerede har sendt bestillingen gjør vi alltid vårt beste for å endre adressen. Vennligst kontakte vår kundeservice via vårt webskjema på kundeservice-siden og skriv ”Feil leveringsadresse” i emnefeltet. Deretter skriver du ordrenummeret og riktig adresse i e-posten. Vi bekrefter endringen når den er gjort. Merk at du aldri kan endre adressen hvis du har valgt å betale med faktura, ettersom ordren av sikkerhetsgrunner må sendes til den adressen du er registrert på.

Kan jeg legge til en vare i bestillingen jeg allerede har gjort?
Nei, dessverre så legger vi ikke til/tar bort varer fra en ordre som allerede er lagt.

Jag kan ikke bestille fra nettsiden?
Hvis du ikke kan bestille fra nettsiden, kan det være for at du prøver å betale med et kredittkort vi for øyeblikket ikke samarbeider med. Det gjelder for eksempel VISA Electron og American Express. Du kan heller ikke velge betalingsmåten ”Faktura” eller ”delvis betaling” hvis pakken skal sendes til en annen adresse enn den du er registrert på.

Hvis de overnevnte alternativene ikke stemmer på deg, ta vennligst et skjermbilde av hvordan det ser ut når problemet oppstår og send det til vår kundeservice via vårt webskjema på kundeservice-siden.

Jeg kan ikke bestille flere av en vare – hva betyr det?
Hos oss kan man bare bestille det antall varer som finns på lager. Årsaken til dette er at vi vil holde våre raske leveringer. Du vil derfor ikke kunne kjøpe flere varer enn det vi har på lager, og systemet vil automatisk gå tilbake til det antall varer vi har.

Produktet jeg kjøpte er nå på salg, kan du refundere meg?
Det er veldig vanskelig for oss å vite om og når noe vil komme på salg. Som et resultat av dette, kan vi ikke refundere mellomlegget om en vare går ned i pris etter at du har gjort et kjøp.

Hva er det som gjelder ved kampanjer?
Når vi har kampanjer, kan det være visse vilkår og begrensninger, dette kan du lese mer om her.

Hva skjer hvis min bestilling blir forsinket?
Hvis det blir noen forsinkelser har du rett til å heve kjøpet dersom du ikke godkjenner den nye leveringstiden. Hvis du vil annullere kjøpet og du allerede har betalt, fører vi tilbake pengene på det kortet du betalte med under en av de nærmeste dagene.

I tilfelle tvist 
Eventuelle tvister skal avgjøres ifølge norsk lov. Babyshop.no følger alltid Forbrukerrådets retningslinjer.